tisdag 19 maj 2009

Programförklaring

Det här är min nya specialblogg (min vanliga dagboksblogg finns här).
Jag har länge försökt klura på ett sätt att samla ihop och systematisera recept som jag snubblar över på nätet och vill använda "nå'n gång", eller att få ut mina egna matlagningsanvisningar. När jag hittar spännande recept, vilket jag oftast gör på Taffel, skapar jag bokmärken eller klipper ut och klistrar in i olika ordbehandlingsdokument, eller skriver ut recepten som hamnar i en pärm i köket – men sedan syns de sällan till igen. Med detta elektroniska arkiv för de lockande recepten hoppas jag att de kommer till användning mer – min och andras! Givetvis blir det med cred och länk till alla receptmakare.
Om någon som hittar sitt recept här inte vill finnas med är det bara att säga till så plockar jag bort det.
Eller förresten...tillsvidare lägger jag bara in länkar, inte fulltextrecept – så länge jag inte fått godkänt för det.

/Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar