onsdag 18 november 2009

Gittos moussagne med beyaz peynir

Margit Richert:

"Sedan började jag laga en massa mat och liksom hittade på allt eftersom. Lite spiskummin. Mycket vitlök. Vitt vin. En skrumpen spansk peppar. Den där turkiska osten (beyaz peynir) som smakar litesom fetaost men är mildare och som jag bara älskar. (– – –)
Det blev verkligen över all förväntan, och då väntade jag mig ändå mycket av receptet. Laga det här, gott folk! Även om det tar lite tid så är det inte alls svårt. Dessutom ser det riktigt imponerande ut när man skär det i bitar och det smakar absolut himmelskt: som ratatouille blandat med tumbet blandat med jag vet inte vad."

Hela receptet finns här!

(Uppdatering: Matlagningen började för Gittos del med att det skulle bli lasagne, men allt spårade ur och inte minsta pastaplatta syns till i recepet. Istället blev rätten, med lammfärs och aubergine, mer som mossaka. Därav mitt namn moussagne.)

2 kommentarer:

  1. Bra namn på riktigt spännande recept! :)

    SvaraRadera
  2. Mnja, liksom Gitto gillar jag inte det där med "tårta", men nog känns det mer som moussaka än lasagne?! "Gittos moussagne med beyaz peynir", kanske!

    SvaraRadera